Renuntarea la cumparare reprezinta un serviciu gratuit oferit clientilor Gin-Doors S.R.L. ., societate comerciala cu raspundere limitata, organizata potrivit legii romane, cu sediul in Oras Bragadiru, judetul Ilfov, Str. NAZUINTEI, Nr. 10, Bloc 2, Scara A, Apartament 6, inregistrata la Registrul Comertului cu nr. J23/6523/2021 , numar de inregistrare fiscala 45091424.
Prin acest serviciu, clientii Gin-Doors S.R.L. pot returna gratuit in termen de 14 zile calendaristice produsele cumparate din magazinele din reteaua nationala Gin-Doors S.R.L.si de pe www.altex.ro , conform Termenilor si Conditiilor de retur prevazute in prezentul Regulament.
Acest serviciu nu afecteaza dreptul de retragere prevazut de O.U.G. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, pentru contractele incheiate la distanta sau contractele incheiate in afara spatiilor comerciale Gin-Doors S.R.L.
Clientii care renunta la cumparare, solicitand returul unui produs, se vor supune regulilor prezentului Regulament, acceptandu-l in integralitate.
Clientii ALTEX ROMANIA S.R.L. sunt beneficiarii directi ai acestui serviciu gratuit.
Acestia pot fi persoane fizice sau persoane juridice care au achizitionat produse din reteaua de magazine Gin-Doors S.R.L. sau de pe www.gin-doors.ro, fiind titularii facturii sau ai bonului fiscal (persoane fizice) sau reprezentantii persoanei juridice titulare a facturii fiscale Gin-Doors S.R.L. .
In cazul contractelor de prestari servicii incheiate in magazinele , odata ce serviciul comandat/achizitionat a fost integral prestat (de exemplu, produsul a fost instalat, dezinstalat, curatat etc), contractul de prestari servicii se considera complet executat, iar consumatorul nu mai poate solicita restituirea platii efectuate. Orice alt seriviciu solicitat separat / suplimentar (de exemplu, dezinstalare, instalarea unui nou produs etc) reprezinta un serviciu separat si va fi efectuat la solicitarea expresa a clientului, contra-cost. In situatia in care serviciul a fost achizitionat de pe www.gin-doors.ro, consumatorul isi pierde dreptul de retragere prevazut de legislatia in vigoare odata ce serviciul comandat a fost prestat.
Cum puteti returna produsele achizitionate de la Gin – Doors S.R.L. ?
Produsele cumparate din magazinele din reteaua Gin-Doors S.R.L. sau de pe www.gin-doors.ro pot fi returnate in termen de 14 zile calendaristice:
Termenul de 14 zile calendaristice se calculeaza:
Cumparatorul are dreptul de a se retrage din contractul de vanzare fara a fi nevoit sa justifice decizia si fara a suporta alte costuri.
In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin.
Purtati raspunderea pentru orice eventuala diminuare a valorii produselor, daca in urma verificarii conformitatii, proprietatilor si functionalitatii produselor se dovedeste ca aceasta devalorizare a fost cauzata de manipularea necorespunzatoare de catre dvs.
Conditiile referitoare la produsul returnat
Se recomanda ca produsul returnat sa fie in aceeasi stare in care a fost cumparat sau livrat:
Produse care nu sunt acceptate la retur
Produse care sunt acceptate la retur in anumite conditii:
3. Exercitarea dreptului de retragere
Consumatorul informeaza Gin – Doors S.R.L. cu privire la decizia de retragere din contract prin completarea Formularului de Retur disponibil pe site sau poate returna produsul personal in oricare magazin ALTEX.
Pentru produsele pentru care solicitarea de retur s-a facut prin Formularul de Retur de pe site, in termen de maxim 1 ora de la transmiterea notificarii, cumparatorul va primi pe e-mail numar de inregistrare si detalii cu privire la solicitarea inaintata. Comunicarea cu clientul se va face in scris pe adresa de e-mail cu care s-a efectuat comanda initiala. Suma aferenta returului se va returna prin transfer in cont bancar, atunci cand clientul a platit prin ordin de plata, prin iTransfer sau in numerar, intr-unul dintre magazinele Altex, la alegerea clientului.
Pentru produsele returnate in magazin sunt necesari urmatorii pasi:
Clientul preda produsul in magazin cu toate componentele, accesoriile, inclusiv manuale si certificate de garantie, obligatoriu insotit de factura/ bon fiscal si de dovada platii, in baza unui proces verbal de predare primire.
Gin – Doors S.R.L. va face o evaluare a starii produsului, inclusiv in ceea ce priveste componentele si accesoriile acestuia. Evaluarea produsului predat in magazin se va face pe loc de catre asistentul de vanzari.
Gin – Doors S.R.L. va emite o factura de stornare cu valoarea rezultata in urma evaluarii si va rambursa clientului suma respectiva de bani, inclusiv costurile initiale ale livrarii daca au fost suportate de cumparator.
Suma aferenta returului, care figureaza in factura fiscala de stornare, ii va fi rambursata clientului prin aceeasi metoda de plata. In cazul in care clientul a achitat numerar sau cu bonuri cadou, suma ii va fi rambursata in numerar, atunci cand returul se face in magazin, in limita plafonului maximal stabilit prin lege, 10.000 lei in cazul persoanelor fizice, respectiv 5.000 lei in cazul persoanelor juridice (masuri pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar” din Legea nr.70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata).
In cazul in care plata comenzii s-a facut cu un card bancar, rambursarea se va face prin aceeasi metoda de plata in cel mult 3 zile de la data la care Gin – Doors S.R.L. intra in posesia produsului returnat, dar nu mai mult de 14 zile calendaristice din momentul in care Gin – Doors S.R.L. este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.
In situatia returului in magazin, daca clientului opteaza pentru inlocuirea produsului returnat cu un alt produs disponibil la vanzare, clientului i se va rambursa doar diferenta dintre valoarea returului si pretul noului produs (sau, dupa caz, va achita diferenta de bani). In cazul unui retur in magazin cu o valoare ce depaseste plafonul maximal pentru platile in numerar, plata se va face tot prin transfer bancar.
In cat timp va vom restitui suma aferenta returului?
In cazul returului efectuat in magazin, suma aferenta acestuia va fi restituita pe loc, in limita plafonului maximal al platilor in numerar si in limita numerarului disponibil in casierie in ziua returului.
Termenul se poate prelungi in cazul lipsei de lichiditati, caz in care cumparatorul va fi informat si, cu acordul acestuia, se va stabili o noua data de rambursare a sumei aferenta returului.
Exceptie fac restituirile prin virament bancar, caz in care se va face in cel mult 3 zile de la data la care Gin – Doors S.R.L. intra in posesia produsului returnat, dar nu mai mult de 14 zile calendaristice din momentul in care Gin – Doors S.R.L. este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.
Rambursarea sumelor pentru returul online se va face in cel mult 3 zile de la data la care Gin – Doors S.R.L. intra in posesia produsului returnat, dar nu mai mult de 14 zile calendaristice din momentul in care Gin – Doors S.R.L. este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.
Ziua in care consumatorul isi exercita dreptul de retragere din contract nu se va lua in seama la calculul termenului, iar in cazul in care ultima zi a termenului este o zi nelucratoare, Gin – Doors S.R.L. va prelungi termenul in mod corespunzator.
Prelucrarea datelor cu caracter personal in scopul efectuarii returului
In cazul in care nu exista neconformitati iar produsele indeplinesc toate conditiile de retur mentionate mai sus, angajatii Gin – Doors S.R.L. vor proceda la intocmirea documentelor financiar-contabile aplicabile, in conformitate cu prevederile legale (factura de retur/avans, dispozitie de compensare, dispozitie de plata, chitanta). Datele necesare intocmirii documentelor mai sus mentionate fac referire la: nume, prenume, domiciliu, seria si nr. CI, cont bancar, dupa caz. Vom folosi datele cu caracter personal in scopul intocmirii documentelor financiar-contabile, conform dispozitiilor legale in vigoare. In cazul in care dumneavoastra nu doriti sa furnizati aceste date, returnarea produselor nu este posibila chiar daca se incadreaza in conditiile de retur mai sus prezentate, intrucat nu ne putem conforma legislatiei din domeniul fiscal.
Costuri si taxe speciale pentru renuntarea la cumparare: toate costurile sunt suportate de catre Gin – Doors S.R.L.
Gin – Doors S.R.L. poate refuza colaborarea cu consumatorii care au abuzat de dreptul de a renunta la cumparare. Notificarea acestora se va face anterior impunerii restrictiilor privind vanzarea de produse sau servicii.